close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניתוח אף לגברים– כל מה שצריך לדעת

מערכת שורשיח תשרי, תשעט27/09/2018

ניתוח אף נחשב לאחד הניתוחים המורכבים ביותר בעולם הפלסטיקה והאסתטיקה, לכן יש לבחור רופא מקצועי המתמחה בניתוחי אף, ואין להתפשר בנושא

תגיות:
עד לפני כעשור או שניים, ניתוח אף היה נפוץ בעיקר בקרב נשים. כיום המציאות השתנתה, ובשנים האחרונות יותר ויותר גברים עוברים ניתוחי אף כדי ליהנות ממראה אסתטי ומרשים. בישראל חיים גברים רבים הסובלים מאף גדול ודומיננטי, חלקם בעלי אף נשרי, זהו אף המאפיין את הגברים במדינות הים התיכון, לכן אין זה פלא כי גברים מעוניינים באף המתאים למבנה הפנים שלהם.

לאיזה גברים מתאים ניתוח אף?
הסיבה המרכזית לעבור ניתוח אף היא אסתטיקה, אך למעשה ניתוח אף מיועד גם לפתור בעיות רפואיות, למשל מעברי אוויר חסומים, קשיי נשימה וכדומה. במהלך הניתוח ניתן לטפל בבעיות רפואיות באף כדי לשפר את איכות חייו של המטופל ובמקביל לשפץ ולחטב את אפו כדי לזכות באף יפה המתאים באופן מושלם למבנה הפנים.

את הניתוח ניתן לעבור החל מגיל 16, לאחר שהאף הגיע לכ-90% מהתפתחותו. קטין מתחת לגיל 18 יכול לעבור את הניתוח רק בהסכמת הוריו. מומחה לניתוחים פלסטיים ממליץ לעבור את הניתוח לפני חופשה או חג, הסיבה לכך היא שאחרי הניתוח חייבים לגבס את האזור ולעטוף את האף בתחבושות, כמו כן במשך מספר ימים יש ללכת עם תחבושות מיוחדות לספיגת נוזלים (מעין טמפונים לספיגת הפרשות).

חשוב לציין כי ניתוח אף לגבר מומלץ למי שסובל מבעיות בדרכי הנשימה או קושי נשימתי בגלל המבנה הפנימי של אפו. כמו כן, הניתוח מיועד לגברים בעלי אף גדול ורחב, או לבעלי אף בעל סטיות, גבנון או אף שבור שאינו אסתטי. האף נמצא במרכז הפנים, הוא בולט ומשפיע על ההופעה החיצונית, וכל גבר שאינו מרוצה ממראה אפו יכול לתקן את המצב וליהנות משיפור משמעותי בחייו.
ניתוח אף רפואי או אסתטי

כאמור, יש שתי סיבות עיקריות לעבור ניתוח אף:
• סיבה רפואית – הגבר סובל מקושי נשימתי או מבעיה רפואית במערכת הנשימה, ורק באמצעות ניתוח ניתן לטפל בבעיה ולאפשר לו לנשום היטב וללא הפרעה. כמו כן, גברים שנפצעו בתאונה ואפם נשבר או התעקם, יכולים לעבור ניתוח אף רפואי כדי לתקן סטיות ולשפר את המראה החיצוני.

• סיבה אסתטית – רוב ניתוחי האף בשנים האחרונות בקרב גברים הם מסיבה אסתטית. גברים, בדיוק כמו נשים, מודעים למראה שלהם ומעוניינים לשפרו. באמצעות ניתוח פלסטי ניתן לשפץ את מראה האף ולהתאימו למבנה הפנים, תוך התחשבות ברצון המטופל ובמראה האף המועדף עליו.

2 שיטות עיקריות לניתוחי אף אצל גברים
ישנן 2 שיטות עיקריות לניתוחי אף – ניתוח אף קלאסי (סגור) וניתוח אף פתוח. רופאים מומחים ממליצים לרוב לעבור ניתוח אף סגור המבוצע דרך הנחיריים כדי לא להשאיר צלקות, ורק במקרים מסוימים הם ימליצו על ניתוח אף פתוח הנחשב למורכב יותר.
• ניתוח אף קלאסי (סגור) – ניתוח מורכב דרך הנחיריים כדי לא להשאיר סימנים וצלקות על פניו של המטופל, זהו הליך כירורגי מסובך המחייב מקצועיות, ניסיון וידע רב. רוב ניתוחי האף בקרב גברים ונשים מבוצעים בטכניקה זו, בשיעורי הצלחה גבוהים במיוחד.
• ניתוח אף פתוח – זהו הליך כירורגי מורכב יותר בהשוואה לשיטה הקלאסית, לאחר הניתוח נותרת צלקת חיצונית עדינה בין הנחיריים. שיטה זו יעילה במיוחד כאשר המומחה צריך להגיע לסחוסים העליונים בקצה האף, כדאי לדעת כי ההתאוששות לאחר ניתוח אף פתוח ארוכה יותר וגם סובלים מנפיחות באזור תקופה יחסית ארוכה.
תיאום צפיות והדמיה ממוחשבת
מומחה לניתוחי אף לגברים יציע הדמיה ממוחשבת למטופל כדי לתאם צפיות וכדי למנוע מפחי נפש או אכזבות לאחר הניתוח. הדמיה ממוחשבת היא כלי עזר חשוב למטופל ולרופא המומחה, ההדמיה מאפשרת למטופל לבחון כיצד הניתוח יעזור לו וישנה את מבנה האף והפנים.
האף ממוקם במרכז הפנים במקום בולט, אך קשה לצפות את השינוי ללא הדמיה ממוחשבת. כדאי לדעת כי הניסיון מוכיח כי ברוב המקרים התוצאה מרשימה יותר לעומת המראה בהדמיה.

כמה עולה ניתוח אף?
ניתוח אף נחשב לאחד הניתוחים המורכבים ביותר בעולם הפלסטיקה והאסתטיקה, לכן יש לבחור רופא מקצועי המתמחה בניתוחי אף, ואין להתפשר בנושא. המחיר משתנה בהתאם למורכבות הניתוח, מקצועיות הרופא וניסיונו, ומומלץ לעבור את הניתוח רק על ידי מנתח פלסטי מומחה ובעל שם. חשוב לזכור כי האף הוא איבר חשוב במערכת הנשימה, הוא נמצא במרכז הפנים, ובדיוק כפי שלא לוקחים רכב יוקרה למוסך פשוט, כך אין לחפש פתרונות זולים ואין ללכת שבי אחרי הצעה זולה מדי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה